Poprawiłem trochę bramę wjazdową, dodałem też tekstury dachu. Na pewno jeszcze dojdzie do niej więcej szczegółów.

stary zamek wieza


stary zamek wieza


Zmieniłem tekstury cegły na donżonie, wydaje mi się lepsza niż poprzednia. Do tego dołożyłem nową teksturę dachu, docelowo dach będzie w kolorze czerwonym.

stary zamek wieza


stary zamek wieza


Wstępnie skończyłem rozmieszczenie budynków zamku na podstawie wcześniejszego planu z punktów wysokościowych. Dodałem jeszcze na szybko tekstury, dlatego nie wygląda to zbyt realistycznie.

Widok od strony wieży wielobocznej z jej przyporami, które można oglądać do dnia dzisiejszego. W środku dziedzińca widoczne krużganki i ganek drewniany, po którym można przejść do wieży przeciwnej

stary zamek wieza


W ten sposób wyobrażam sobie połączenie krużganków z gankiem drewnianym

kruzganki


W tym miejscu postanowiłem umieścić altanę, zrobiłem ją wzorując się altaną na Wawelu.

melsztyn altana


Widok zamku od strony wejścia, tutaj jeszcze pustka. Nie mam teraz jeszcze pomysłu czy wejściem będzie dodatkowa brama, czy drzwi.
Obok jest wieża, w której wyobrażam sobie okrągłe schody, po których można wejść na poszczególne piętra wielkiego domu. Dach tej wieży na pewno się zmieni, natomiast nad umiejscowieniem całości jeszcze się zastanowie. W tym miejscu wydaje mi się odpowiednio, ponieważ jest tutaj połączenie ganku murowanego z drewnianym.

melsztyn klatka schodowa


widok z góry

melsztyn widok z gory


Poniżej zdjęcia terenu Melsztyna, które powstało z punktów wysokości. Punkty te zakupiłem z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Po imporcie tych danych do programu można było zyskać wyrzeźbiony teren bez zabudowań i roślinności. Na końcu całość przeniosłem do Blendera. Liczę, że dzięki temu planowi będę mógł zbliżyć się bardziej do nakreślenia murów oraz być może samego starego zamku.

plan melsztyn 1


plan melsztyn 2


plan melsztyn 3


plan melsztyn 4


plan melsztyn 5


Na koniec jeszcze widok połączonych punktów LiDAR, po wyborze kolorów RGB dostajemy coś w stylu trójwymiarowego widoku.

melsztyn lidar


Wstępny szkic ukończony, lecz brakuje lepszych tekstur. Myślę, że będę się kierował takim ułożeniem, pomyślałem, aby zrobić też mały dziedziniec. Widok z góry na stary zamek:

widok z gory


Podgląd z boku

widok z boku na zamek


Widok na dziedziniec:

widok dziedziniec


I jeszcze obraz z kierunku wieży

widok z wiezy


Po dłuższej przerwie dodałem swoje wyobrażenie wieży wielobocznej w tyle starego zamku. Prawdopodobnie zmienię jej jeszcze teksturę dachówek, ponieważ coś mi nie odpowiadają.

wieza wieloboczna


W blenderze zaczynam tworzyć szkic murów starego zamku.

blender zamek


Na koniec nałożyłem szkic do projektu i będę go powoli obrabiał. Widok z lotu ptaka:

zamek z lotu ptaka


Wstępny szkic starego zamku, chociaż w tyle wieża wieloboczna będzie na pewno do zmiany. Wydaje mi się, że jest za duża i powinna mieć raczej stożkowy dach.

stary zamek melsztyn


Zdjęcie z dodaniem trawy

stary zamek melsztyn trawa


Widok na stary zamek i donżon

zamek melsztyn widok


Widok z donżonu. Wejście w starym zamku też będzie do zmiany, z tego co pamiętam z opisów były chyba dwa osobne wejścia.

stary zamek z donzonu melsztyn


Widok na donżon. W tej chwili jeszcze brak okien, dopiero się zastanawiam czy mogły być tam okna, czy otwory strzelnicze. Mur będę tworzył na sam koniec projektu, na ten moment umieszczam tylko bryły w celu nakreślenia terenu.

donzon melsztyn mur